جستجو

تبلیغات



نکات کاربردی برای تغذیه ورزشکاران روزه دار - بخش 1

    برنامه تمرینی یک ورزشکار در سطوح حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای؛ شامل یک یا چند مرحله تمرین تخصصی در شبانه‌روز بوده و متعاقب آن، بازتوانی پس از تمرین برای جبران ذخایر انرژی، مواد مغذی و آب از دست رفته ضروری است.

    به گزارش گروه کوه نوردی کلکچال به نقل از فدراسیون پزشکی ورزشی، این بازتوانی پس از ورزش، به طور قابل توجه و چشمگیری وابسته به دریافت مواد غذایی پس از هر مرحله تمرین است.

    در چنین شرایطی، روزه‌داری با کاهش و محدودیت مصرف مواد غذایی و مایعات طی بازه زمانی از اذان صبح تا اذان مغرب، می‌تواند با بروز چالش‌هایی نظیر ناتوانی در رعایت زمان‌بندی دریافت مواد غذایی و مایعات و نیز کاهش دوره زمانی مصرف مواد غذایی و وعده‌های غذایی همراه باشد. لذا در این مجال، سعی خواهیم کرد تا با توضیحاتی کاربردی، ورزشکاران روزه‌دار را در رعایت برنامه غذایی در طول ماه مبارک رمضان یاری کنیم. 

    نویسنده: جناب آقای دکتر محمد حضوری - رئیس "کمیته تغذیه" فدراسیون پزشکی ورزشی 

    با سپاس فراوان - گروه کوه نوردی کلکچال - www.kolakchal.ir - www.kolakchal.com


    این مطلب تا کنون 16 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ پنجشنبه 20 خرداد 1395
    منبع
    برچسب ها : غذایی ,مواد ,تمرین ,مواد غذایی ,مصرف مواد ,دریافت مواد ,فدراسیون پزشکی ,نوردی کلکچال ,
    نکات کاربردی برای تغذیه ورزشکاران روزه دار - بخش 1

تبلیغات


    تبلیغات شما در این قسمت

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز جمعه 4 فروردين 1396

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر